Zpět na všechny články

Jak jsem o stovky % zvýšil PPC výkon značky Waf-Waf

Výzva. Slovo, které některé lidi děsí. Ať už v osobním, tak pracovním životě. O to více se mi líbila příležitost pracovat na známém a zajímavém projektu, kde bych mohl uplatnit své znalosti a vyzkoušet nové strategie, postupy a triky přímo v praxi. O to více, když máte jako markeťák volnou ruku a plnou důvěru klienta. To se poté pracuje samo :).

První schůzka:

Mělo se jednat pouze o jednoduchou online reklamu, případně krátký audit. Práce na 3-4 hodiny maximálně. Po auditu PPC kampaní jsem došel k zjištění, že účet není plně využit a je množné ho ještě více vylepšit a podpořit. Připravil jsem nabídku, sepsal to-do list a jelikož byl klient s původní prací spokojen, plácli jsme si.


A tak se pouštím do práce!

Představení klienta

Kdo značku Waf-Waf neznáte, jedná se o kavárnu, která se zaměřuje na lívance, wafle. Specifická je tím, že si můžete své wafle nakombinovat až 50 různými přísadami. Tedy tak, aby vám plně vyhovovala a vytvořili jste si tak jedinečný pokrm – ať už sladký, nebo slaný. Svoji první provozovnu otevřeli na Praze 7 v roce 2016. Díky sociálním sítím i jejich konceptu neustále rostli. V roce 2020, kdy tento článek píši mají 4 pobočky z nichž poslední 2 otevřeli poslední rok – Brno + Praha OC Palladium.

První kroky po přebrání PPC účtu:

Po přebrání správy účtu jsem se vrhl do analytiky. Ponořil jsem se do Google Analytics a udělal si představu, kdo je jejich typický zákazník. Co jsem nevyčetl, doptal jsem se. Dále jsem si prošel celkovou strukturu Google Ads účtu, abych si udělal představu o strategii i konceptu, kterým se Waf-Waf v minulosti propagoval.

  • Příprava nové struktury reklamních kampaní i reklamních sestav
  • Tvorba nových reklamních bannerů pro kvalitnější a jasné sdělení
  • Vytvoření nových reklamních sestav + reklamních inzerátů pro A/B testování

Bannery a celková prezentace značky udělá své. Věnujte čas kvalitní a hloubkové analýze dat. Pár hodin v Google Analytics či jiném nástroji Vám pomůže zjistit, jak se zákazníci na webu chovají a co je zajímá. A kromě toho, vám to také ušetří nemalé výdaje.

Výsledky nové PPC kampaně

Na obrázku níže můžeme vidět start nových PPC kampaní + utlumení PPC propagace. Je zajímavé, že konverze na webu nám rostou a cena za klik nám krásně klesá. Způsobil to fakt, že jsme neustále testovali nové bannery, různé rozšíření, texty a vše, co v Google Ads bylo možné jsem otestoval a jak je vidět, přineslo to své ovoce.

Screenshot Google Ads průměrná cena / konverze

Jelikož se jedná o akviziční display reklamy, tak z dosažených 39,65% opuštění a 2,38 stránky na 1 návštěvu se jedná o brilantní výsledky.

Screenshot z Google Ads cena / konverze

Na obrázku níže vidíme, že za stejnou cenu jsme získali 2x více prokliků než před změnou PPC kampaní, kdy byla cena do PPC reklamy stejná. Získali jsme tak 2x více návštěvníků i konverzí.

Cíl kampaně bylo podpořit a zvýšit povědomí o značce. A hlavně podpořit návštěvnost kaváren, což se povedlo. Zároveň se podpořil prodej, což je plusový bod a toto KPI nebylo v plánu.

Screenshot z Google Ads prokliky / cena
Ukázka Google Analytics PPC kampaně

Sběr dat, A/B testování, kvalitní měření je důležité. Nečekejte, až bude správný čas. Začněte vyhodnocovat data i vy, nebo váš online markeťák. Ušetří to čas i finance do kampaní, které nebudou fungovat. 🙂

Pomohu i vaší značce!